Porsche üretim tarihi












Ferry Porsche ve yaklaşık 200 iş arkadaşının, baba ve oğlun savaş sırasında (1944) Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG'yi Stuttgart Zuffenhausen'dan taşıdığı Avusturya kasabası Gmünd'de eski bir bıçkıhane olan tahta kulübelere verdikleri isim, "çelik ve demir işlerinin birleşimi"ydi. Bu, ilk Porsche otomobili olan 1 Numaralı 356'nın üretildiği yer oldu. Gmünd'de elli iki adet Porsche 356 üretildi. 1949 yazında, bir düzine Porsche çalışanı, üretim sahasını tekrar Reutter'den kiralanmış olan Stuttgart-Zuffenhausen'a taşımaya başladı. Porsche'nin başarı hikayesi Zuffenhausen'da devam etti. 1950'nin başında, Porsche 356'nın seri üretimi yılsonuna kadar toplam 400 araç üretimiyle başladı. Porsche üretimi sürekli olarak arttı. 1963’te Porsche 911'in piyasaya çıkması, Porsche'nin gelişiminde bir kilometre taşı oldu.

Fabrika binaları, Mayıs 1969'da Schwieberdinger Straße'de bulunan yeni çok katlı montaj işlemi binasıyla önemli ölçüde genişletilmiş oldu. 1988'de montaj binasının çaprazına yeni bir kaporta montaj binası açıldı.

Üretim teknolojisi de son 50 yıl içinde bir miktar değişti. Bu süre zarfında, elle tamamlanan bir seri üretim sürecinden modern ve esnek bir fabrika ortaya çıktı. Zuffenhausen'da sıkı çalışma ve bağlılığın bir göstergesi olarak Alman haftalık yayını "Produktion" ve yönetim danışmanlık firması A.T. Kearney tarafından verilen "1996 yılının fabrikası" ödülünü aldılar.

Sonraki bölüm: Dış planlar