Porsche 911 RSR’dan üst üste beşinci zafer!
Porsche GT Team, Kanada’nın Ontario kentinde bulunan Canadian Tire Motorsport Park’ta kusursuz pit stoplar ve iyi bir strateji uygulayarak bir kez daha eve zaferle döndü. Start verilmesinin hemen ardından, pilotlar Porsche 911 RSR’ın potansiyelini tamamıyla gözler önüne serdiler ve daha ilk turdan birincilik derecesini yakaladılar. Kalan süre yaklaşık bir saat civarındayken Earl Bamber liderliği ele geçirdi ve bayrağa kadar da bırakmadı. Earl Bamber ve Laurens Vanthoor, kardeş araçtaki meslektaşları Patrick Pilet ve Nick Tandy’i geride bırakarak lider oldu. 2019 IMSA sezonundaki altı yarışta aldığı beşinci zaferi sayesinde, Porsche üretici klasmanındaki liderliğini daha da perçinlemiş oldu.
GTD klasmanında ise Porsche pilotu Patrick Long (ABD) ve Patrick Lindsey (ABD) dördüncülüğe oturdu. Park Place Motorsports aracılığıyla Porsche 911 GT3 R paylaşan ikili podyum basamağını sadece 0.373 saniye ile kaçırdı. Aynı 500+ beygir gücüne sahip Porsche GT3 modelini kullanan özel yapım araç ekibi Pfaff Motorsports eve beşincilik derecesi ile döndü.
IMSA SportsCar Championship Program Yöneticisi Steffen Höllwarth: “Herkes ile gurur duyuyorum. Her olasılığa hazır olmak için iki farklı strateji uyguladık. Takımlar ve pilotlar açısından, yarış kusursuz gerçekleşti. Ardı ardına beş zafer bu gergin haftalar içerisinde yapılan harika çalışma için hak edilmiş bir ödül.”
Earl Bamber (Porsche 911 RSR #912): “Porsche üst üste beş zafer alan ilk üretici. Kıran kırana rekabeti göz önüne alınca inanılmaz bir rekor. Zafere giden yol sadece kusursuz 911 RSR modelimizin performansından değil, her şeyin ötesinde doğru stratejiler uygulamaktan geçti. Son 10 tura soğuk lastiklerle girdik ve sıralama turlarını atmamız gerekiyordu. Gergin, heyecan verici, yorucu ve nihayetinde başarılıydı, kısaca kusursuzdu.”
Laurens Vanthoor (Porsche 911 RSR #912): “Bu zaferle alakalı en iyi şey ne kadar savaş vermiş olduğumuz ve pilotların çıkarttığı kusursuz iş. Başarının anahtarı bu! Bu sefer de pistteki en hızlı otomobile sahip değildik, fakat bir kez daha elde olanı en iyi şekilde kullandık. Sezon başından beri altı yarışın beşinden sıralı zaferlerle çıkmak inanılmaz bir rekor. Pilotlar şampiyonasında bir kez daha liderliği aldık. Meslektaşlarımızla aramızdaki şüphesiz düello önümüzdeki haftalarda artmaya devam edecek.”
Patrick Pilet (Porsche 911 RSR #911): “Porsche için bir başka zafer günü daha. Takım iki otomobilimiz için de farklı stratejiler uyguladı. Watkins Glen’deki bir önceki turumuzda taktikler kadar şans da yanımızdaydı, fakat bu sefer gerideydik. Belki bir sonraki yarışta rolleri değişiriz. Üçüncülük ile mutluyuz, ve Porsche için ardı ardına beş zafer tam anlamıyla sansasyonel.”
Nick Tandy (Porsche 911 RSR #911): “İki pilot takımı arasında neredeyse eşit bölünmüş beş sıralı zafer elde etmek Porsche’nin her yarışta iki planı olduğunun açıkça altını çiziyor. Tüm farkı yaratan her daim detaylardır. Bugün stratejimiz biraz daha kötüydü ve otomobilimizdeki lastikler kardeş aracımıza nazaran biraz daha hasar görmüştü. 912 numaralı otomobilin kazanacak bir noktada olmuş olması harika.”
Yarış sonucu
GTLM klasmanı
1. Bamber/Vanthoor (NZ/B), Porsche 911 RSR, 116 tur
2. Krohn/Edwards (FIN/ABD), BMW M8 GTE, 116 tur
3. Pilet/Tandy (F/GB), Porsche 911 RSR, 116 tur
GTD klasmanı
1. Auberlen/Foley (ABD/ABD), BMW M6 GT3, 113 tur
2. Farnbacher/Hindman (D/ABD), Acura NSX GT3, 113 tur
3. Bell/Montecalvo (ABD/ABD), Lexus RC F GT3, 113 tur
4. Long/Lindsey (ABD/ABD), Porsche 911 GT3 R, 113 tur
5. Robichon/Hargrove (CDN/CDN), Porsche 911 GT3 R, 113 tur
© 2020 Doğuş Otomotiv
* Veriler yasaların gerektirdiği ölçüm yöntemleri ile tespit edilmiştir. 1 Eylül 2017 tarihinden itibaren yeni araçlar, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunun ölçümü için daha gerçekçi bir test prosedürü olan Dünya Çapında Uyumlu Hafif Araçlar Test Prosedürü (WLTP) doğrultusunda tip onayına tabi tutulmaktadır. 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren WLTP, Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü’nün (NEDC) yerini alacaktır. Test koşullarının daha gerçekçi olması sayesinde, WLTP’ye göre ölçülen yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu değerleri birçok durumda NEDC değerlerinden daha yüksektir. Bu, 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren araçların vergilendirilmesinde değişikliklere neden olabilir. WLTP ile NEDC arasındaki farklar hakkında daha fazla bilgi için www.porsche.com/wltp adresini ziyaret edin.
Bugün, kullanılan test yöntemine bağlı olmaksızın, hala NEDC değerlerini belirtmekle yükümlüyüz. WLTP değerlerinin bildirilmesi, şimdilik isteğe bağlıdır. WLTP doğrultusunda tip onayından geçen yeni araçlar için NEDC değerleri, bu geçiş sürecinde WLTP değerlerinden türetilecektir. NEDC değerlerinin aralıklar şeklinde belirtilmesi ölçüsünde, bu değerler belirli bir araç ile ilişkilendirilemez ve bir teklif parçası oluşturmaz. Sunulan veriler, yalnızca farklı araç tiplerinin karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. hava ve trafik koşulları, aynı zamanda sürücünün sürüş davranışlarına ek olarak ekstra özellikler ve aksesuarlar (eklentiler, lastik formatları, vb.), ağırlık, tekerlek dönme direnci ve aerodinamik özellikler gibi ilgili araç parametrelerini değiştirebilir ve yakıt tüketimi, elektrik tüketimi, CO2 emisyonu ve performans değerlerini etkileyebilir.
** Tamamen elektrikli
a- Küresel anlamda yaşanan hammadde krizinden dolayı bazı modellerimizde zaman zaman tedarik sorunu yaşanabilmektedir, detaylı bilgi için Yetkili Satıcılarımıza başvurabilirsiniz.
b- Ürün gamımızdaki tüm modeller müşterilerin tercih ettiği opsiyonel ekipmanlarla getirilmekte olup, standart donanımlı araç sipariş edilmemektedir. Tercih edilen opsiyonel ekipmanlı modellerin fiyatları hakkında Yetkili Satıcılarımızdan bilgi alabilirsiniz.