Lastikler
Porsche’nizin dinamik spor otomobil performansını yaratan şey sadece motoru değil. Lastikler de önemli bir rol oynuyor. Sonuçta, Porsche’nizin yola doğrudan temas eden tek parçaları onlar. Dolayısıyla, motorun her devri, direksiyon simidinin her hareketi ve fren pedalına her dokunuş, ancak doğru lastikler sayesinde etkili olabilir.
Tabii doğru lastikler Porsche modeline ve jant tipine göre değişir. Yanlış, onaylanmamış bir seçim, performansı, kullanımı ve güvenliği olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, kişisel Servis Danışmanınız size en yeni Porsche N onaylı lastikler hakkında ihtiyacınız olan bilgileri verecek ve neden Porsche’nize başka bir lastik takmamanız gerektiğini açıklayacak.
Yaz aylarında asfaltın sıcaklığının 60 dereceye ulaştığını biliyor muydunuz? Veya Porsche’nizin viraj alırken 1,3 g'a kadar yanal yüklere maruz kaldığını? Porsche tarafından tavsiye edilen N işaretli yaz lastikleri, yüksek sıcaklıklarda bile stabil kalan özel bir kauçuk bileşimi kullanır. Yaz mevsimindeki yol yüzeylerine göre optimize edilmiş sırt deseni ile daha iyi yol tutuşu, daha iyi viraj dengesi ve daha kısa fren mesafesi sunar. Optimum dönüş direnci yakıt verimliliğinin sağlanmasına da yardımcı olur.
Sürücülerin %60’ından fazlası karda araba sürmenin oldukça zorlayıcı olduğunu düşünüyor. N işareti ile tanımlanabilen Porsche’nin önerdiği kış lastikleri, kış mevsimindeki sürüş koşullarında size daha sağlam bir duruş ve daha fazla özgüven sağlar. İşin sırrı, madde bileşenlerinde yatıyor. Soğukta sertleşmeyen kauçuktan üretilen lastikler, düşük sıcaklıklarda bile daha iyi kavrama sağlar. Ayrıca, suyu dışarı atmak, iyi yanal destek sağlamak ve karı toparlayarak daha fazla kavrama sağlamak için özel olarak tasarlanmış sırt desenlerine sahiptir.
Daha sığ bir diş derinliği, özel sırt deseni ve alt yapıya sahip olan bu lastikler, sürücü güvenliği eğitimi, performans sürüş eğitimi ve motor sporları için yarış pistlerinde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Kuru havada normal sokak lastiklerine göre daha iyi yol tutuşu sağlarlar ve aynı zamanda optimize edilmiş aşınma özellikleri sunarlar.
Porsche N işaretli lastikler
Porsche Merkezi'nizdeki tüm lastikler, Porsche özel lastik serisinin bir parçasıdır. Bu ürün yelpazesi, Porsche tarafından uzun yıllar boyunca önde gelen lastik üreticileriyle yakın işbirliği içinde oluşturulmuştur. Porsche, her modelin özel performans gereksinimlerini karşılamak amacıyla ideal lastik türünü geliştirmek için lastik üreticileri ile birlikte çalışır. Lastiklerin Porsche tarafından detaylıca test edilip onaylandığı N işaretinden anlaşılır (N, lastiklerin test edildikleri “Nürburgring” anlamına gelir).
N’den sonraki ikinci harf, model sınıfını temsil eder. Geri kalan bilgiler lastiklerin teknik verilerinden ulaşılabilir.
Örneğin; Porsche 992 lastiği NA olarak işaretlendirilir. Bu şu anlama gelir:
N – Porsche tarafından onaylanmış
A – Porsche 992 için geliştirilmiş
Porsche N işaretli lastikler, diğerlerinden temel olarak geometri, kauçuk bileşimi ve test yöntemleri açısından farklılık gösterir. Test süreci üç ana bölümü içerir:
1. Kullanım ve sürüş konforu gibi öznel dış mekan kriterleri
2. Frenleme performansı ve hizmet ömrü gibi nesnel dış mekan kriterleri
3. Yuvarlanma direnci ve yüksek hız performansı gibi iç mekan kriterleri
Geliştirme sırasında, özellikle lastik geometrisi ve kauçuk bileşimi, Porsche araçlarına göre uyarlanır. İster dört mevsim, ister yaz, kış veya spor lastiği olsun; Porsche N işaretli lastikler mükemmel sürüş dengesi ve maksimum sürüş keyfi sağlar. Ayrıca, yeni bir lastik takıldıktan sonra bile aracınızın orijinal sürüş performansını ve güvenlik sınırlarının korumasını sağlarlar.
AB lastik etiketi
2012’nin sonundan bu yana, ticari otomobil ve kamyon lastikleri bir AB etiketi gerektirmektedir. AB dışındaki bazı ülkelerde bile etiket veya çıkartma aşağıdaki 5 kritere dayalı bir derecelendirme gösterir: Yakıt verimliliği, ıslak zeminde yol tutuşu, yuvarlanma gürültüsü ve 1 Mayıs 2021'de kar ve buz tutuşunu gösteren ek semboller tanıtıldı.
Yuvarlanma direncini düşürerek yakıt verimliliği sağlanır ve bu da CO₂ emisyonlarını azaltır. Enerji tasarrufu sınıfları A’dan (en verimli) E’ye (en az verimli) kadar değişir.
Yakıt verimliliği genellikle araca ve sürüş koşullarına bağlıdır. Ekonomik sürüş, yakıt tüketimini önemli derecede azaltabilir. Optimum yakıt verimliliği elde etmek için, öngörülen lastik basıncına uyulmalıdır.
Islak zeminde yol tutuşu sınıfı, yağışlı hava koşullarındaki frenleme özellikleri hakkında bilgi sağlar ve A (ıslak asfaltta en kısa fren mesafesi) ile E (en uzun fren mesafesi) arasında değişir.
Verimlilik genellikle araca ve sürüş koşullarına bağlıdır. Optimum ıslak zeminde yol tutuşu elde etmek için, öngörülen lastik basıncına uyulmalıdır.
Yuvarlanma gürültüsü sınıflandırması, lastiğin sürüş sırasında ne kadar gürültülü olduğu hakkında bilgi sağlar. Sınıflandırma, A (düşük gürültü) ve B (daha fazla dış gürültü) sınıflarını içerir. Önceden C sınıfına giren gürültü seviyelerine artık izin verilmemektedir.
Islak zeminde yol tutuşu sınıfı, yağışlı hava koşullarındaki frenleme özellikleri hakkında bilgi sağlar ve A (ıslak asfaltta en kısa fren mesafesi) ile E (en uzun fren mesafesi) arasında değişir.
Verimlilik genellikle araca ve sürüş koşullarına bağlıdır. Optimum ıslak zeminde yol tutuşu elde etmek için, öngörülen lastik basıncına desibel (dB) cinsinden mutlak ölçüm değeri bakımından uyulması gerekir.
Burada şu kural geçerlidir: Gürültü seviyelerinde 10 dB’lik bir artış sübjektif olarak iki kat daha yüksek olarak algılanır. 70 dB, yüksek sesli bir konuşmaya ve 80 dB yoğun yol trafiğine eşdeğerdir. Aslında, dışarıda duyulan yuvarlanma gürültüsü, araç içerisinde duyulan gürültü seviyesine eşit değildir.
Aşırı karlı zeminlere uygun olarak geliştirilen lastiklerin yanaklarında 3 zirvesi ve üzerinde kar taneleri bulunan “Alpler” sembolü bulunur.
Buzlu zeminde yol tutuşu sembolü, buzlu yol yüzeylerinde veya sert kar sürüklenmelerinde kullanılmak üzere tasarlanmış Nordik kış lastiklerini belirtir. Nordik kış lastikleri yalnızca çok kötü hava koşullarında (örn. düşük sıcaklıklarda) kullanılmalıdır. Daha az şiddetli hava koşullarında (örn. Yağışlı hava veya sıcak hava) Nordik kış lastiklerinin kullanılması, özellikle ıslak zeminde yol tutuşu, sürüş ve kilitlenme açısından optimumun altında performansa yol açabilir.
Yeni AB lastik etiketi, yalnızca 3 yerleşik kriterin yanı sıra otomobil ve kamyon lastikleri için kar ve buz tutuşu hakkında notlar içerir ve Porsche’nin “N” işaretinin yerini almaz.
AB etiketinin kriterleri dikkate alındığında genellikle bir çıkar çatışması vardır: Özellikle düşük yuvarlanma direncine sahip bir lastik her zaman ıslak zeminde daha kötü yol tutuşu sağlayacaktır. Porsche, güvenlik söz konusu olduğunda hiçbir taviz vermez ve hem kuru hem de ıslak yollarda gerçekleştirilen lastik testleri sırasında yakıt verimliliğinden daha çok yol tutuşunu derecelendirir. Optimize edilmiş yuvarlanma direncine sahip bir lastiğin tasarruf potansiyeli ilk başta cazip gelebilir, ancak acil bir durumda, her metredeki fren mesafesi önemlidir.
Yalnızca N işaretli lastikler ile Porsche modeliniz için özel olarak test edilmiş yüksek kaliteli lastikler satın aldığınızdan emin olabilirsiniz.
Komisyonun web sitesinde (Lastikler | AB Komisyonu (europe.eu))lastik etiketleri hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Çevre dostu sürüş stili ile yakıt tüketimi önemli ölçüde azaltılabilir. Yakıt tüketimini ve ıslak zeminde tutuşu arttırmak için lastik basıncı düzenli bir şekilde kontrol edilmelidir. Ayrıca her zaman durma mesafelerine özen gösterilmelidir.
Porsche ve Michelin neredeyse yarım yüzyıldır birlikte yakın bir çalışma sürdürmektedir. 2002’de Michelin aynı zamanda Porsche’nin global lastik işbirliği ortağı olmuştur. Bu, yeni modelin taleplerine uyacak şekilde özel olarak tasarlanmış lastikler tasarlamak, geliştirmek, üretmek ve emniyetini, çevikliğini, kontrolünü ve performansını artırmak için belirli bir aracı piyasaya sürmeden çok daha önce işbirliği içinde olduğumuz anlamına gelmektedir.
Sayfayı ziyaret edin9,7 – 8,9
l/100 km220 – 201
g/km8,7 – 8,1
l/100 km199 – 185
g/km10,5 – 10,0
l/100 km240 -229
g/km9,4
l/100 km215
g/km