Porsche Araç Oluşturucu
Porsche Araç Bulucu
Görüntülü Konuşma Randevusu
Biz Sizi Arayalım
Porsche Merkezleri
Porsche Servis Randevusu
Porsche’nin çalışan sayısı 30 bini aştı

Porsche’nin çalışan sayısı 30 bini aştı

Porsche’nin çalışan sayısı 2018 yılında ilk defa 30 bin barajını aştı. Porsche elektrikli modelleri Taycan ve Taycan Cross Turismo’nun üretimi için bin 500 kişiyi daha istihdam edecek.

Model serisindeki elektrikli araçlara geçiş hızını artıran Porsche'nin işgücü, istikrarlı şekilde büyümeye devam ediyor. Çalışan sayısını bir önceki yıla göre, yüzde 8,5 artırarak 2 bin 548 yeni istihdam yaratan Porsche’nin çalışan sayısı 2018 yılsonu itibarıyla 32 bin 325'e ulaştı. Büyümenin sonu gelecek gibi de görünmüyor. Şirket, yalnızca Zuffenhausen'ın ilk elektrikli spor otomobili olacak Taycan'ı ve türevi Taycan Cross Turismo'yu üretme amacıyla önümüzdeki aylarda 1.000'i aşkın nitelikli çalışanı istihdam etmeyi planlıyor. Taycan'ın üretimi, toplamda 1.500 yeni istihdam yaratacak. Ayrıca 2018 yılında alınan 160 bin iş başvurusu ve yüzde 0,7'lik işgücü devir oranıyla da Porsche, iyi bir işveren olduğunu kanıtlıyor.

Kadın çalışan oranı yüzde 16’ya yükseldi

Çalışanlarının yarısından fazlası Y kuşağı (1980 ile 1995 arası doğanlar) ve daha da genç kişilerden oluşan Porsche, 2012 yılından beri işgücünü neredeyse ikiye katladı. Şirketin en öncelikli stratejik hedeflerinden biri de kadın çalışanların oranını artırmak. Bu bağlamda 2012'de yüzde 12'lik bir oran yakalayan Porsche'de kadın çalışan oranı şu an yüzde 16. Fırsat eşitliğine dayanan bu stratejiye, tüm yönetici departmanlarında yapılacak yönetici hedef sözleşmelerine, kadınları destekleyen sabit parametrelerin işlenmesi de dahil. Temel alınan kriterler arasında kadınların her bir departmandaki üst maaş segmentine terfi ettirilmesi ve bu terfi politikasının hem kadın hem de erkek çalışanlar için adil olmasını sağlamak bulunuyor.

Bu hedefi gerçekleştirmenin ilk adımı eğitim. Porsche’nin teknik eğitimden geçen kadın stajyer oranı geçtiğimiz birkaç yılda yüzde 6'dan neredeyse yüzde 30'a çıktı. Sonraki eylem ise nitelikli kadın çalışanların hedeflere uygun şekilde istihdam edilmesi. Marka, 2018 yılında mevcut açık pozisyonların en az yüzde 21'ine kadın çalışan istihdam etti. Genel işgücündeki kadın çalışan sayısının sistematik artışı, uzun vadede istenen etkiyi yaratıyor. 2012 yılında kadınlar yönetici düzeyinde yapılan terfilerin yalnızca yüzde 5,5'ini alırken bu oran geçtiğimiz dönemde yüzde 21'e kadar çıktı.

Porsche, iyi bir işveren olduğunu 2018'de de başarılı bir şekilde kanıtladı. Bu gerçeğin arkasında duracak birçok işveren başarı listesi bulunuyor. Üstelik 160 bin iş başvurusuyla kırılan rekor da cabası. 2018 çalışan görüş araştırmasında da Porsche'nin işveren olarak popülerliği gözler önüne serildi: Çalışanların yüzde 94'ü, spor otomobil üreticisinin çekici bir işveren olduğunu düşündüğünü belirtti.