718
911
Taycan
Panamera
Macan
Porsche’nin ilk elektrikli spor otomobili Taycan, Dünyada Yılın Otomobilleri Ödülleri 2020’de (WCOTY) ‘Dünyada Yılın Performans Otomobili’ ve ‘Dünyanın En İyi Lüks Otomobili’ kategorilerinde birincilik ödülünün sahibi oldu
Porsche Taycan, bu yıl düzenlenen Dünyada Yılın Otomobili Ödülleri 2020'nin (WCOTY) “Dünyanın En İyi Lüks Otomobili” ve “Dünyada Yılın Performans Otomobili” kategorilerinde damalı bayrağı ilk gören otomobil oldu. Dünyada Yılın Performans Otomobili Ödülü kategorisinde Porsche 911 ve 718 Spyder/Cayman GT4 ile rekabet eden Taycan ipi önde göğüsledi. Porsche Taycan ayrıca Dünyanın En İyi Lüks Otomobili Ödülü’nü de kazandı. Jüride, 86 uluslararası otomotiv gazetecisi 50'den fazla yeni otomobili oylayarak değerlendirme yaptı.
Porsche Araştırma ve Geliştirme departmanı Yönetim Kurulu Üyesi Michael Steiner ödüllerle ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Bu iki ödül, Taycan modelini geliştirirken koyduğumuz hedeflerimizi taçlandırıyor. Herhangi bir performans otomobiliyle boy ölçüşebilecek, sürücü odaklı, tamamen elektrikli bir spor otomobil yaratmak istedik. Aynı zamanda günlük kullanım özelliğine sahip, çağdaş, dijitalleşmiş konfora sahip bir tasarım üzerinde durduk. WCOTY jürisinin bu çabalarımızı ödüllendirmesinden ötürü büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz.”
40’tan fazla uluslararası ödül
Porsche AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Blume ise, “Ödüller, müşterilerimizden gelen olumlu geri bildirimleri destekliyor ve gelecekteki çalışmalarımız için büyük bir motivasyon kaynağı oluyor” dedi. Blume, “Kendimizi sürdürülebilir mobilitenin öncüsü olarak görüyoruz. Tamamen elektrikli ve yüzde 100 Porsche imzası taşıyan Taycan ile yollara hem duyguları harekete geçiren hem de son derece yenilikçi bir spor otomobil kazandırdık” diye konuştu. Porsche Taycan, son iki yılda ağırlıklı olarak Almanya, ABD, İngiltere ve Çin ana pazarlarında olmak üzere yaklaşık 40 uluslararası ödül kazandı.
© 2020 Doğuş Otomotiv
* Veriler yasaların gerektirdiği ölçüm yöntemleri ile tespit edilmiştir. 1 Eylül 2017 tarihinden itibaren yeni araçlar, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunun ölçümü için daha gerçekçi bir test prosedürü olan Dünya Çapında Uyumlu Hafif Araçlar Test Prosedürü (WLTP) doğrultusunda tip onayına tabi tutulmaktadır. 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren WLTP, Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü’nün (NEDC) yerini alacaktır. Test koşullarının daha gerçekçi olması sayesinde, WLTP’ye göre ölçülen yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu değerleri birçok durumda NEDC değerlerinden daha yüksektir. Bu, 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren araçların vergilendirilmesinde değişikliklere neden olabilir. WLTP ile NEDC arasındaki farklar hakkında daha fazla bilgi için www.porsche.com/wltp adresini ziyaret edin.
Bugün, kullanılan test yöntemine bağlı olmaksızın, hala NEDC değerlerini belirtmekle yükümlüyüz. WLTP değerlerinin bildirilmesi, şimdilik isteğe bağlıdır. WLTP doğrultusunda tip onayından geçen yeni araçlar için NEDC değerleri, bu geçiş sürecinde WLTP değerlerinden türetilecektir. NEDC değerlerinin aralıklar şeklinde belirtilmesi ölçüsünde, bu değerler belirli bir araç ile ilişkilendirilemez ve bir teklif parçası oluşturmaz. Sunulan veriler, yalnızca farklı araç tiplerinin karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. hava ve trafik koşulları, aynı zamanda sürücünün sürüş davranışlarına ek olarak ekstra özellikler ve aksesuarlar (eklentiler, lastik formatları, vb.), ağırlık, tekerlek dönme direnci ve aerodinamik özellikler gibi ilgili araç parametrelerini değiştirebilir ve yakıt tüketimi, elektrik tüketimi, CO2 emisyonu ve performans değerlerini etkileyebilir.
** Tamamen elektrikli