Porsche’nin SUV modeli Macan yeni neslinde tamamen elektrikli olacak. Elektrikli Yeni Macan’ın, 2020'nin başında Porsche’nin Leipzig fabrikasındaki montaj hattından çıkması planlanıyor.
Porsche, Leipzig tesisini elektromobilitenin öne çıktığı bir otomobil fabrikasına dönüştürüyor. Porsche bu tesiste Macan modelinin yeni neslini tamamen elektrikli bir seri olarak üretecek. Porsche'nin ilk tamamen elektrikli kompakt SUV'si olacak bu seri, 2020'nin başında montaj hattından çıkacak. Bu gelişme Porsche'nin elektromobilite alanındaki büyümesini temsil ediyor. Porsche'nin ilk tamamen elektrikli spor otomobili Taycan, 2019'un sonunda piyasaya çıkacak. Taycan'ı, türevi olan Taycan Cross Turismo izleyecek.
Porsche AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Blume, "Elektromobilite ve Porsche birbirleriyle kusursuz bir uyuma sahip. Bu sadece ikisinin de yüksek verimlilik yaklaşımına sahip olmasından değil, özellikle sportif karakterlerinden kaynaklanıyor" yorumunu yaptı. Oliver Blume, "2022'ye gelindiğinde elektrik mobiliteye olan yatırımımız 6 milyar Euro’yu bulacak. 2025'te ise tüm yeni Porsche otomobillerin yüzde 50'si elektrikli sürüş sistemine sahip olabilir. Hedefimiz teknolojide öncü bir rol oynamak. Bu sebeple şirketi geleceğin mobilitesiyle uyumlu hale getirmeye devam edeceğiz” dedi.
Yeni nesil Macan'ı şirketin Leipzig tesisinde imal etme kararı aslen geçen yılın Haziran ayında alınmıştı. Elektromobiliteye yönelik bu yatırımın Leipzig tesisinde yapılması gelecekte mevcut imalat hattında tam elektrikli araçlar üretilmesine olanak sağlayacak. Yeni nesil Macan, elektrikli teknolojilere geçiş açısından fitili ateşleyecek. Tıpkı Taycan gibi bu kompakt SUV de 800 volt teknolojisi içeriyor ve Audi AG ile ortaklaşa geliştirilen Porsche PPE mimarisine (Seçkin Elektrik Platformu) dayanıyor.
Porsche Leipzig GmbH, Cayenne SUV'nin seri üretimini 2002'de 259 çalışanla başlattı. Aradan geçen sürede tesis otomotiv sektöründeki en gelişmiş üretim tesislerinden biri haline geldi. 2011'de Macan modeli piyasaya sürüldüğünde Leipzig tesisi kendi kaporta ve boya atölyelerini bulunduracak şekilde genişletilmişti. Fabrika Şubat 2014'te faaliyete girdiğinde yılda 40 bin adet kompakt SUV üretilmesi planlanıyordu. Fabrika bugün yılda 90 bin adetten fazla üretim yapıyor. Fabrikanın son genişleme aşaması iki yıl önce faaliyete geçti, bu da Panamera serisinin tamamen Leipzig'de imal edilmesine imkan tanıdı ve çalışan sayısının bugün olduğu gibi 4 binin üstüne çıkmasını sağladı. Porsche'nin Şubat 2000'deki temel atma töreninden sonra geçen sürede Leipzig'de geliştirme çalışmalarına yaptığı yatırım 1,3 milyar Euro’yu aşıyor.
© 2020 Doğuş Otomotiv
* Veriler yasaların gerektirdiği ölçüm yöntemleri ile tespit edilmiştir. 1 Eylül 2017 tarihinden itibaren yeni araçlar, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunun ölçümü için daha gerçekçi bir test prosedürü olan Dünya Çapında Uyumlu Hafif Araçlar Test Prosedürü (WLTP) doğrultusunda tip onayına tabi tutulmaktadır. 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren WLTP, Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü’nün (NEDC) yerini alacaktır. Test koşullarının daha gerçekçi olması sayesinde, WLTP’ye göre ölçülen yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu değerleri birçok durumda NEDC değerlerinden daha yüksektir. Bu, 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren araçların vergilendirilmesinde değişikliklere neden olabilir. WLTP ile NEDC arasındaki farklar hakkında daha fazla bilgi için www.porsche.com/wltp adresini ziyaret edin.
Bugün, kullanılan test yöntemine bağlı olmaksızın, hala NEDC değerlerini belirtmekle yükümlüyüz. WLTP değerlerinin bildirilmesi, şimdilik isteğe bağlıdır. WLTP doğrultusunda tip onayından geçen yeni araçlar için NEDC değerleri, bu geçiş sürecinde WLTP değerlerinden türetilecektir. NEDC değerlerinin aralıklar şeklinde belirtilmesi ölçüsünde, bu değerler belirli bir araç ile ilişkilendirilemez ve bir teklif parçası oluşturmaz. Sunulan veriler, yalnızca farklı araç tiplerinin karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. hava ve trafik koşulları, aynı zamanda sürücünün sürüş davranışlarına ek olarak ekstra özellikler ve aksesuarlar (eklentiler, lastik formatları, vb.), ağırlık, tekerlek dönme direnci ve aerodinamik özellikler gibi ilgili araç parametrelerini değiştirebilir ve yakıt tüketimi, elektrik tüketimi, CO2 emisyonu ve performans değerlerini etkileyebilir.
** Tamamen elektrikli