Porsche Araç Oluşturucu
Porsche Araç Bulucu
Görüntülü Konuşma Randevusu
Biz Sizi Arayalım
Porsche Merkezleri
Porsche Servis Randevusu

Yeni nesil Porsche Macan elektrikli olacak

Porsche’nin SUV modeli Macan yeni neslinde tamamen elektrikli olacak. Elektrikli Yeni Macan’ın, 2020'nin başında Porsche’nin Leipzig fabrikasındaki montaj hattından çıkması planlanıyor.

Porsche, Leipzig tesisini elektromobilitenin öne çıktığı bir otomobil fabrikasına dönüştürüyor. Porsche bu tesiste Macan modelinin yeni neslini tamamen elektrikli bir seri olarak üretecek. Porsche'nin ilk tamamen elektrikli kompakt SUV'si olacak bu seri, 2020'nin başında montaj hattından çıkacak. Bu gelişme Porsche'nin elektromobilite alanındaki büyümesini temsil ediyor. Porsche'nin ilk tamamen elektrikli spor otomobili Taycan, 2019'un sonunda piyasaya çıkacak. Taycan'ı, türevi olan Taycan Cross Turismo izleyecek.

Porsche AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Blume, "Elektromobilite ve Porsche birbirleriyle kusursuz bir uyuma sahip. Bu sadece ikisinin de yüksek verimlilik yaklaşımına sahip olmasından değil, özellikle sportif karakterlerinden kaynaklanıyor" yorumunu yaptı. Oliver Blume, "2022'ye gelindiğinde elektrik mobiliteye olan yatırımımız 6 milyar Euro’yu bulacak. 2025'te ise tüm yeni Porsche otomobillerin yüzde 50'si elektrikli sürüş sistemine sahip olabilir. Hedefimiz teknolojide öncü bir rol oynamak. Bu sebeple şirketi geleceğin mobilitesiyle uyumlu hale getirmeye devam edeceğiz” dedi.

Yeni nesil Macan'ı şirketin Leipzig tesisinde imal etme kararı aslen geçen yılın Haziran ayında alınmıştı. Elektromobiliteye yönelik bu yatırımın Leipzig tesisinde yapılması gelecekte mevcut imalat hattında tam elektrikli araçlar üretilmesine olanak sağlayacak. Yeni nesil Macan, elektrikli teknolojilere geçiş açısından fitili ateşleyecek. Tıpkı Taycan gibi bu kompakt SUV de 800 volt teknolojisi içeriyor ve Audi AG ile ortaklaşa geliştirilen Porsche PPE mimarisine (Seçkin Elektrik Platformu) dayanıyor.

Porsche Leipzig GmbH, Cayenne SUV'nin seri üretimini 2002'de 259 çalışanla başlattı. Aradan geçen sürede tesis otomotiv sektöründeki en gelişmiş üretim tesislerinden biri haline geldi. 2011'de Macan modeli piyasaya sürüldüğünde Leipzig tesisi kendi kaporta ve boya atölyelerini bulunduracak şekilde genişletilmişti. Fabrika Şubat 2014'te faaliyete girdiğinde yılda 40 bin adet kompakt SUV üretilmesi planlanıyordu. Fabrika bugün yılda 90 bin adetten fazla üretim yapıyor. Fabrikanın son genişleme aşaması iki yıl önce faaliyete geçti, bu da Panamera serisinin tamamen Leipzig'de imal edilmesine imkan tanıdı ve çalışan sayısının bugün olduğu gibi 4 binin üstüne çıkmasını sağladı. Porsche'nin Şubat 2000'deki temel atma töreninden sonra geçen sürede Leipzig'de geliştirme çalışmalarına yaptığı yatırım 1,3 milyar Euro’yu aşıyor.