911
Standart WLTP çevrimi kullanılarak belirlenen menzil, üreticiler arasında karşılaştırma yapmaya olanak sağlar. Ayrıca, geri kazanım (frenleme sırasında enerji geri kazanımı) yoluyla elde edilen ölçüm uzunluğunu da içerir. Ek olarak belirtilen uzun mesafeli menzil, uzun mesafeli seyahatler için bir kılavuz değer niteliği taşır. Bu, ek yardımcı ekipmanların (örn. klima) kullanılmasına izin veren, uzun mesafe yolculuklarına özgü bir kısmi WLTP döngüsüne dayanır. Sürüş tarzı, trafik durumu, topografya, hız, konfor/yardımcı donanım kullanımı (örn. klima, Bilgi-eğlence sistemi vb.), dış hava sıcaklığı, yolcu sayısı, araç yükü ve seçilen sürüş modu (örn. Spor) gibi çeşitli faktörler gerçek menzil üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilir.
Lityum-iyon akü, fiziksel ve kimyasal eskimenin yanı sıra aşınma ve yıpranmaya maruz kalır. Bu, kullanım şekline ve çevresel koşullara bağlı olarak batarya kapasitesinin düşmesine ve batarya eskidikçe de menzilin azalmasına ve şarj sürelerinin artmasına neden olur. Sıcaklığın batarya ve şarj olma performansı yanı sıra batarya ömrü üzerindeki etkisi nedeniyle, aracınızı park ederken, kullanırken ve şarj ederken lütfen aşağıdakilere dikkat edin:
Belirtilen şarj verimi ve süresi çeşitli faktörlere bağlıdır: genel olarak şarj verimi ve süresi, ülkeye özgü enerji altyapısının gücü, müşterinin kendi evindeki tesisat, sıcaklık, iç ön şartlandırma, şarj durumu ve akünün eskime durumu gibi faktörlere bağlı olarak fiziksel ve kimyasal sınırlamalar nedeniyle farklılık gösterebilir. Bu nedenle şarj süreleri belirtilen süreden önemli ölçüde yüksek olabilir. Şarj durumunun % 5’ten % 80’e çıktığı bir artış için belirtilen DC şarj süresi (DC = doğru akım) ideal değerini elde etmek için, batarya sıcaklığının 30° - 35° C arasında olmasının yanı sıra, > 270kW ve > 850V’lık bir CCS (kombine şarj sistemi) hızlı şarj istasyonu da gereklidir. Şarj etmeye başlanırken şarj durumu % 5’ten düşük olmalıdır. 100 kilometrelik bir WLTP menzili için belirtilen şarj süresinin belirlenmesi, aynı ön koşullara bağlıdır. Fiziksel ve kimyasal nedenlerden dolayı, akü tam kapasitesine yaklaştıkça şarj hızı düşer. Bu nedenle, genellikle aküyü %80 oranına veya istenen aralığa kadar şarj etmek için hızlı DC şarjı kullanılması mantıklıdır. CCS hızlı şarj kaidelerinin sık kullanımı, şarj sürelerinde uzun süreli bir artışa yol açar. Normal hızlı DC şarj için, maksimum 50 kW’lık bir şarj çıkışı öneririz. Ev ortamında şarj ederken AC şarjı (AC = alternatif akım) önerilir. Bir (AC) endüstriyel elektrik prizi kullanılması, bir ev prizine kıyasla daha yüksek verimlilik ve daha kısa bir şarj süresi sağlar.
Genellikle aküyle çalışan elektrikli otomobillerde mevcut sürüş gücü, gerekli performansın süresi, akü gerilimi ve sıcaklığı gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Belirtilen güç en az 10 saniye boyunca ve standart başlatma kontrolüyle belirtilen aşırı basınç en az 2,5 saniye boyunca mevcuttur. Aşırı derecede spor modda sürüş veya hızlı şarj kaidesinde yapılan şarj, akü sıcaklığının artmasına ve dolayısıyla sürüş gücünde geçici bir azalmaya neden olabilir. Fiziksel ortam nedeniyle, belirtilen hızlanma değerlerine ulaşmak için gereken maksimum güç tekrar tekrar üretilebilir, ancak bu genellikle arka arkaya olmaz.
© 2020 Doğuş Otomotiv
* Veriler yasaların gerektirdiği ölçüm yöntemleri ile tespit edilmiştir. 1 Eylül 2017 tarihinden itibaren yeni araçlar, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunun ölçümü için daha gerçekçi bir test prosedürü olan Dünya Çapında Uyumlu Hafif Araçlar Test Prosedürü (WLTP) doğrultusunda tip onayına tabi tutulmaktadır. 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren WLTP, Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü’nün (NEDC) yerini alacaktır. Test koşullarının daha gerçekçi olması sayesinde, WLTP’ye göre ölçülen yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu değerleri birçok durumda NEDC değerlerinden daha yüksektir. Bu, 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren araçların vergilendirilmesinde değişikliklere neden olabilir. WLTP ile NEDC arasındaki farklar hakkında daha fazla bilgi için www.porsche.com/wltp adresini ziyaret edin.
Bugün, kullanılan test yöntemine bağlı olmaksızın, hala NEDC değerlerini belirtmekle yükümlüyüz. WLTP değerlerinin bildirilmesi, şimdilik isteğe bağlıdır. WLTP doğrultusunda tip onayından geçen yeni araçlar için NEDC değerleri, bu geçiş sürecinde WLTP değerlerinden türetilecektir. NEDC değerlerinin aralıklar şeklinde belirtilmesi ölçüsünde, bu değerler belirli bir araç ile ilişkilendirilemez ve bir teklif parçası oluşturmaz. Sunulan veriler, yalnızca farklı araç tiplerinin karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. hava ve trafik koşulları, aynı zamanda sürücünün sürüş davranışlarına ek olarak ekstra özellikler ve aksesuarlar (eklentiler, lastik formatları, vb.), ağırlık, tekerlek dönme direnci ve aerodinamik özellikler gibi ilgili araç parametrelerini değiştirebilir ve yakıt tüketimi, elektrik tüketimi, CO2 emisyonu ve performans değerlerini etkileyebilir.
** Tamamen elektrikli
a- Küresel anlamda yaşanan hammadde krizinden dolayı bazı modellerimizde zaman zaman tedarik sorunu yaşanabilmektedir, detaylı bilgi için Yetkili Satıcılarımıza başvurabilirsiniz.
b- Ürün gamımızdaki tüm modeller müşterilerin tercih ettiği opsiyonel ekipmanlarla getirilmekte olup, standart donanımlı araç sipariş edilmemektedir. Tercih edilen opsiyonel ekipmanlı modellerin fiyatları hakkında Yetkili Satıcılarımızdan bilgi alabilirsiniz.